Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфа 147/156/ГТ, тема за общи приказки

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Здравейте колеги.Ето че посегнаха и на моята красавица почивахме в Кранево и една сутрин осъмнах с изнасилени ключалки.За щастие са спрели само дотам и няма други поразий.За което съм им благодарен!!!Сега централното заключване сработва и веднага се отключва.Ще се оправи ли проблема само с подмяна на бравите или ще трябва и нещо друго да се сменя.Искам да съм подготвен с части за подмяната.И ако имате читави предни брави за 156 предлагайте
    Alfa Romeo 1.9 JTD TI ама не баш sigpic

    Comment



    • Здравейте колеги
      Може ли да ми дадете точния размер на най тънката част от оста на скоростната кутия която влиза в лагера на маховика
      Благодаря
      Алфа 147 jtd
      115 k.s.
      2002 год

      Comment


      • Първоначално публикувано от Simeon_123 Покажи съобщение
        Здравейте колеги
        Може ли да ми дадете точния размер на най тънката част от оста на скоростната кутия която влиза в лагера на маховика
        Благодаря
        По добре потърси техническа литература или се обади в някой от форумните сервизи, иначе тук трудно ще получиш отговор...
        По добре палава италианка, отколкото скучен германец....
        https://www.youtube.com/watch?v=oE29b_nLoFE

        Comment


        • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
          На този етап фокусирай вниманието си само върху двете сонди преди катализаторите. Не че те не са важни за работата на катализатора, но за разлика от другите 2, са доста по-важни за работата на мотора.

          Сондите след катализаторите можеш и да ги емулираш с прост делител на напрежение, който подава на ECU - то напрежение 0,5V в случай че то записва грешка заради катализатор.
          Здрасти,смених сондите преди катализаторите,но колата отново мирише на бензин и има крешка в мотор системата,въпроса е-трябва ли да я закачам на комп,за да изчистя грешките или компа сам ще си отчете новите сонди?Между другото,когато я четох на комп,преди смяната,даваше ниско налягане на бензина,да не би да е във вариатора проблема,както ми обясни да не е напаснат както трябва и оттам да идва проблема?Днес ще я закача пак на компа да видя каква грешка е отчел!И ще пиша!
          Last edited by Kirilbalukchiev; d.m.y г., 13:55.

          Comment


          • Това за налягането на бензина е много съществена подробност.
            Заради ниско налягане се получава некачествено впръскване, нехомогенна смес, лошо изгаряне, сондите отчитат бедна смес, компютърът увеличава инжекторните времена и става мазало.

            Нищо чудно миризмата да е от това.

            Накратко - обърни внимание на това с налягането. Не е нужно нищо да се прави след смяната на сондите. Компютърът сам ще се адаптира по тях, но при положение, че оправиш налягането.


            159 1.8 MPI
            166 2.0 TS (ex)

            Comment


            • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
              Това за налягането на бензина е много съществена подробност.
              Заради ниско налягане се получава некачествено впръскване, нехомогенна смес, лошо изгаряне, сондите отчитат бедна смес, компютърът увеличава инжекторните времена и става мазало.

              Нищо чудно миризмата да е от това.

              Накратко - обърни внимание на това с налягането. Не е нужно нищо да се прави след смяната на сондите. Компютърът сам ще се адаптира по тях, но при положение, че оправиш налягането.
              Благодаря ти!Къде да търся проблема с налягането,като я закача на компа например,къде да гледам?Имам чувството,че това се случи след основният ремонт на двг.Преди това май не миришеше толкова на бензин и не ми е давало грешка ниско налягане на бензина.Имам чувството,че когато е поработила доста на място,на другия ден като се кача,мирише на бенз леко и в купето.Да не бие да е пластмасата на помпата?Пак ли трябва да отварям двг или?Ако да речем проблема е в инжекторите,ще запише ли грешка да я видя на компа?
              Last edited by Kirilbalukchiev; d.m.y г., 14:26.

              Comment


              • Първоначално публикувано от Kirilbalukchiev Покажи съобщение
                Благодаря ти!Къде да търся проблема с налягането,като я закача на компа например,къде да гледам?Имам чувството,че това се случи след основният ремонт на двг.Преди това май не миришеше толкова на бензин и не ми е давало грешка ниско налягане на бензина.Имам чувството,че когато е поработила доста на място,на другия ден като се кача,мирише на бенз леко и в купето.Да не бие да е пластмасата на помпата?Пак ли трябва да отварям двг или?
                Трябва да се измери налягането в рейката с отделен манометър и да се съпостави с това, което отчита ECU - то посредством сензора.
                Така ще се разбере дали наистина налягането е ниско или сензорът е фирясал. Ако наистина е ниско, твърде вероятно е проблемът да е в помпата за високо налягане.

                Няма да е зле да се измери и налягането преди помпата за ВН. То трябва да е не по-малко от 4,5 Bar.


                159 1.8 MPI
                166 2.0 TS (ex)

                Comment


                • Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                  Трябва да се измери налягането в рейката с отделен манометър и да се съпостави с това, което отчита ECU - то посредством сензора.
                  Така ще се разбере дали наистина налягането е ниско или сензорът е фирясал. Ако наистина е ниско, твърде вероятно е проблемът да е в помпата за високо налягане.

                  Няма да е зле да се измери и налягането преди помпата за ВН. То трябва да е не по-малко от 4,5 Bar.
                  После ще я закача на компа,ще запаметя грешките и съответно ще погледна работата на бензиновата помпа и евентуално ще прегледаме някои стойности тук там и при нередности ще пиша,между другото забелязал съм,че понякога когато я карам дълго,сляза от нея и после се кача примерно след 5 мин,пали по-трудно,което след преглед на разни теми,всъщност може да е свързано с въпросният проблем!!Благодаря!
                  Last edited by Kirilbalukchiev; d.m.y г., 14:42.

                  Comment


                  • Благодаря колега

                    ---------- Post added at 18:48 ---------- Previous post was at 18:44 ----------

                    Първоначално публикувано от Бобби Покажи съобщение
                    По добре потърси техническа литература или се обади в някой от форумните сервизи, иначе тук трудно ще получиш отговор...
                    Благодаря колега
                    Имах в предвид ,някой от колегите ако има свалена ск.кутия ,само да примери края на оста без шлиците със шублер
                    Аз моята ск.кутия утре ще я свалям и ще си я примеря
                    Алфа 147 jtd
                    115 k.s.
                    2002 год

                    Comment


                    • Да ви питам за една грешка, гледам я и коментирате, но за след основен ремонт.

                      Аз такъв не съм правил на 1.6 TS-а (120 кончета) , но имам този проблем. Само, че в други ситуации.

                      Понякога ми изкарва "Low Oil Pressure" но това "понякога" е при условие, че съм карал на 1-2-ва повече от 3-4 минути (едни гадни селски пътища, дето само полу-съединител, 1-ва, втора, друго не става, ама няма как да не мина от там до вилата, друг път няма), или пък в някакви задръствания и силно градско (голям трафик с бавно движение), т.е. пак с 1-2-3 макс. в продължение на минути.

                      Иначе не го прави, а при горе изброените условия ми го прави веднъж в седмица най-вече, интересното е, че (предполагам има логика), колкото доливам масло (отива да гори, макар и не много, но и се кара стабилно) , повече не го прави, не знам дали прясното масло не е в помощ, предполагам е. Миналата седмица долях 300 гр. и тази 200 (да, не питайте ) и спря и да ми го прави. Като не доливам седмица-две (макар, че пак има, но си гори и остава под средното на щеката) почва пак да го прави около веднъж седмично при доста употреба на 2-3-та, т.е. да речем два до три пъти в месеца най-много. Не е често с една дума.

                      Но има едно "но". Страх ме е да не го направи докато се движим бавно в някое градско и изведнъж да го покаже съобщението, защото с него колата се гаси, и ако някой е прекалено близо (масово не пазят дистанция и постоянно ми се лепят на милиметри от задницата) може да стане удар.

                      Макар, че за това се спазва дистанция и това учат в школата, ама кой ти чува. Миналата седмица намалям пред "легнал полицай" и един passat, който и без това ми беше хипер близко ме "целуна" отзад. Е, аз имам две драскотини отдолу на бронята , той счупи двата халогена. Да му мисли, с една паста заминаха драскотините.

                      Но не се знае другия път ако се случи, и то ако е такова неочаквано като това с "ниското" налягане. Относно градусите - стои си на 90 и е ОК, миналата седмица смених термостат, всичко му е точно, загрява коректно, проблема е от преди него.

                      Дебитометъра ми е за смяна и прави проблеми, може ли да е от това, има ли връзка? Ама аз пък съм на газ, не карам на бензин. То пали на бензин и след минута някъде е на газ.

                      Идеи за low pressure-а?
                      Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

                      Comment


                      • Първоначално публикувано от Ali.Sali Покажи съобщение
                        Но има едно "но". Страх ме е да не го направи докато се движим бавно в някое градско и изведнъж да го покаже съобщението, защото с него колата се гаси, и ако някой е прекалено близо (масово не пазят дистанция и постоянно ми се лепят на милиметри от задницата) може да стане удар.
                        Ако изтървеш съединителя и я изгасиш се появява това съобщение, иначе не мисля че има някаква защита, която автоматично да спре мотора при загуба на налягане на маслото, сигурен ли си, че не се е получило нещо подобно?


                        Comment


                        • Моторът ти не е в първа младост и вероятно има по-големи хлабини по лагерите на коляновия вал и/или маслената помпа и когато маслото позагрее повечко, му пада вискозитета, респективно налягането.

                          Най-лесното, което можеш да направиш е да минеш на по-гъсто масло.


                          159 1.8 MPI
                          166 2.0 TS (ex)

                          Comment


                          • На 230К по километраж е, реалните не ги знам дали са толкова, но не вярвам, честно казано. Щях да го вярвам, ако беше чист бензин. С газовата е видяла каране, пък и той е монтиран в Италия (Tomasetto).

                            В момента съм с 10w40.

                            А относно съединителя - не ми се е случвало да го изтърва досега това, веднъж ми се появи и на свободна това съобщение, точно излизах от този път от вилата (след доста 1-ва/2-ра) и там има едно леко надолнище до нормалния път , и аз на свободна. И си се изгаси, добре, че беше съвсем лек хода.

                            Интересното е (и Слава Богу!), че това не се случва при каране в тия жеги от по около 100 км. на ден примерно. Става само при няколко минути 1-2, и то не винаги.

                            Ако е от вдигнат градус, защо не се случва като загрее колата, всъщност охладителната течност? Цепи си точно 90 и не мърда, термостата е бетон, то преди смяната му го правеше същото.

                            Веднъж пак по подобен път качих стотина градуса и не ми е изкарало подобно съобщение. Иначе от него се гаси, и на предната страница колега е коментирал това - в момента на съобщението колата просто гаси. При повторно палене изчезва и до след седмица-две, може и месец.
                            Alfa Romeo 156 1.8 SW TS 144hp

                            Comment


                            • Охладителната течност може да стои на 90 и маслото да достигне 120 при дадени обстоятелства.
                              Сложи 10W60 и предполагам, че проблемът ще изчезне. А и така ще намалее разходът на масло.

                              В общи линии за TS мотор на около 200К, правилното масло е 10W60.


                              159 1.8 MPI
                              166 2.0 TS (ex)

                              Comment



                              • Здравейте колеги
                                Днес свалих скоростната кутия за смяна на съединител
                                Интересното е че феродовия диск небеше износен ,даже нитовете небеше стигнал още ,а боксуваше по голям наклон
                                Притескателя също е добре ,но и бездруго съм взел нов ,ще го сменям комплект с маховика ,по точно маховика беше износен
                                Има ръб с вдлъбнатина и голям луфт по посока на движението и обратно ,също напред и назад
                                Учудващото за мен е че не е с лагер помпа ,с аксиален лагер ,кутията с вилка,горна и долна помпа
                                Въпроса ми е дали на новият съединител ,ще може да се монтира аксиален лагер ,марката е валео ,комплекта е с лагер помпа
                                В стария ми диск лагера е закрепен на притискателя и работи като го издърпва навън ,а на новия притискател и това ще може да стане ,така като го гледам не ми се вижда голямо разтоянието на ламелите да може да езе лагер ,а и те са издадени
                                Лагера не трябва ли да натиска притискатела ,или го издърпват
                                Алфа 147 jtd
                                115 k.s.
                                2002 год

                                Comment

                                Working...
                                X